Geplaatst op: 08-07-2014

Bereid om te betalen voor duurzame tuin

Uit een enquête onder hoveniers blijkt dat het merendeel van de klantenkring bereid is om meer te betalen voor duurzame materialen in de tuin. Al eerder was bekend dat de biologische en duurzame productenlijnen beter worden verkocht in supermarkten. Nu blijken ook duurzame producten in de tuin meer aandacht te genieten. Zo geven meerdere hoveniers aan dat er aan zogenaamde duurzame materialen wel hogere eisen worden gesteld. “Smaak” blijkt ook nog steeds de bepalende factor in de inrichting. Van de ondervraagden geeft 36% aan dat klanten alleen kiezen voor duurzaam als de hoveniers ze wijzen op het duurzame alternatief.

Gemiddeld zijn de ondervraagden bereid om 10% meer te betalen voor duurzame producten. greenSand, het bedrijf dat handelt in duurzaam olivijn voor in de tuin en de ondervrager van de hoveniers, kwam door de enquête te weten dat 53% nog niet had gehoord van greenSand of van olivijn. De ondervraagden die wel van olivijn of greenSand hadden gehoord, wisten dat via vakbladen of tv programma’s.

U kunt hier de resultaten bekijken